Publications by Klaus Moser

Books

Moser, K. (2007): Mass customization strategies - Development of a competence-based framework for identifying different mass customization strategies (published dissertation). Morrisville, U.S.: Lulu, 2007.

Edited journals

 

Moser, K.; Piller, Frank T. (Eds.) (2006): Special issue on mass customisation case studies: Cases from the international mass customisation case collection. In: International Journal of Mass Customisation 1 (2006) 4.

Journal publications

Moser, Klaus; Piller, Frank T. (2006): The international mass customisation case collection: an opportunity for learning from previous experiences. In: International Journal of Mass Customisation 1 (2006) 4.

Moser, Klaus; Piller, Frank T. (2006): Integration challenges of mass customisation businesses: The case of Steppenwolf. In: International Journal of Mass Customisation 1 (2006) 4.

Moser, Klaus; Piller, Frank T.; Müller, Melanie (2006): Transforming mass customisation from a marketing instrument to a sustainable business model at Adidas. In: International Journal of Mass Customisation 1 (2006) 4.

Publications in edited books

Reichwald, Ralf; Moser, Klaus; Piller, Frank T.; Stotko, Christof M. (2006): Wirtschaftlichkeitsbetrachtung individualisierter Produkte. In: Lindemann, Udo; Reichwald, Ralf; Zäh, Michael F. (Eds.): Individualisierte Produkte - Komplexität beherrschen in Entwicklung und Produktion. München, Germany: Springer-Verlag, 2006.

Reichwald, Ralf; Moser, Klaus; Schlichter, Johann; Leckner, Thomas; Stegmann, Rosy (2006): Der Interaktions- und Kaufprozess für individualisierte Produkte. In: Lindemann, Udo; Reichwald, Ralf; Zäh, Michael F. (Eds.): Individualisierte Produkte - Komplexität beherrschen in Entwicklung und Produktion. München, Germany: Springer-Verlag, 2006.

Reichwald, Ralf; Moser, Klaus; Schlichter, Johann; Leckner, Thomas; Stegmann, Rosy (2006): Marketing und Vertriebswerkzeuge für individualisierte Produkte. In: Lindemann, Udo; Reichwald, Ralf; Zäh, Michael F. (Eds.): Individualisierte Produkte - Komplexität beherrschen in Entwicklung und Produktion. München, Germany: Springer-Verlag, 2006.

Conference publications

Moser, Klaus (2010): Pfizer: Aligning to Individual Needs of Our Customers - Introducing customization in the pharmaceutical sales approach. The MIT Smart Customization Seminar, May 20-21, 2010, MIT Media Lab, Cambridge, U.S.

Moser, Klaus (2007): Mass customization strategies. Proceedings of the MCPC 2007, October 2007, MIT, Cambridge, U.S.

Piller, Frank T.; Moser, Klaus (2007): Zukunftsstrategien von Mass Customization. Proceedings of Die 8. Mass Customization Tagung für Deutschland, Österreich und die Schweiz, Februar 2007, Salzburg, Austria.

Moser, Klaus (2005): Dominant competencies for mass customization. Proceedings of the MCPC 2005, September 2005, Hong Kong.

Moser, Klaus (2006): Geschäftsmodelle für Mass Customization: Ergebnisse eines internationalen Fallstudienprojektes. Proceedings of the Conference-workshop of the industry research group on mass customization, 18-01-2006, München, Germany.

Moser, Klaus; Liertz, Roland; Piller, Frank T. (2005): Integrating suppliers into the MC value chain: The case of Steppenwolf. Proceedings of the MCPC 2005, September 2005, Hong Kong.

Moser, Klaus; Morf, Daniel; Piller, Frank T. (2005): Mass customization can change the basic rules of the watch industry: The case of 121TIME. Proceedings of the MCPC 2005, September 2005, Hong Kong.

Moser, Klaus; Piller, Frank T. (2004): Critical success factors for mass customization. Proceedings of the INFORMS 2004, October 2004, Denver, U.S.

Moser, Klaus; Piller, Frank T.; Reichwald, Ralf (2005): Classification of the mass customization phenomena. Proceedings of the INFORMS 2005, November 2005, San Francisco, U.S.

Moser, Klaus; Piller, Frank T.; Reichwald, Ralf (2005): The international MC case study initiative: A cross-case comparison. Proceedings of the MCPC 2005, September 2005, Hong Kong.

Moser, Klaus; Reichwald, Ralf (2005): Wertschöpfungsstrukturen der Zukunft: Marktnahe Produktion individualisierter Produkte in Minifabriken. Proceedings of the e-mobility - Mobile Arbeitswelten, Februar 2005, Berlin, Germany.